رونمایی از 64 کتاب دفاع مقدس در منطقه عملیات مرصاد
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

در سومین روز از جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری و در مراسمی که در منطقه عملیاتی مرصاد با حضور محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه از کرمانشاه، مهندس هاشمی استاندار کرمانشاه و جمعی از سرداران و فرماندهان ارتش و سپاه برگزار شد از 64 عنوان از تازه‌های کتاب پیرامون دفاع مقدس رونمایی شد.

در این مراسم محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری با اشاره به سخنان یکی از فرماندهان سپاه مبنی بر اینکه اهمیت عملیات مرصاد کمتر از آزادی خرمشهر نبود، گفت: بنده در کتاب اشغال خود که درباره اشغال ایران توسط متفقین نوشته شده است سندی را از ارتش انگلیس آورده‌ام که گفته بودند وقتی ارتش انگلیس از تنکه چهار زبر گذر کرد عملیات ارتش انگلیس برای رسیدن به قزوین روان شد.

وی ادامه داد: قطعا اگر رزمندگان ما که در عملیات مرصاد حماسه‌ها آفریدند نبودند دشمن به خیلی از نقاط ایران دسترسی آسانی پیدا می‌کرد.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه خواندن سرگذشت رزمندگان دفاع مقدس تحمل مشکلات آینده برای مردم آسان می‌کند، اضافه کرد: فایده ادبیات جنگ در مردم‌شناسی آن است و مردم هر کشوری وقتی مبتلا به جنگ می‌شوند خصوصیات و ویژگی‌های پنهان آن را نشان می‌دهد.

* سینما و کتاب‌های دفاع مقدس باید مورد توجه محققین قرار بگیرد

محسن مؤمنی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نشان دهنده هویت مردم ایران بعد از انقلاب بود، اضافه کرد: کسی که می‌خواهد مردم ایران را بشناسد باید دفاع مقدس را بشناسد تا بتواند تحلیلی از مردم ایران ارائه کند ما در 300 سال قبل از انقلاب هیچ افتخار شاخصی نداشتیم اما بعد از انقلاب بود که تحولی در مردم ایجاد شد شهادت‌طلبی نمونه‌ای از آن بشمار می‌رود.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه این روحیات مردم ایران باید در خاطرات رزمندگان ثبت شود، گفت: اگر ما فیلم یا کتابی تولید کنیم که خالی از مفاهیم دفاع مقدس باشد ربطی به دفاع مقدس ندارد.

وی همچنین بر آشنایی هنرمندان جوان با بزرگان دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: افرادی که خاطرات خود را از جبهه‌ها نوشته‌اند در حقیقت جهادشان را تکمیل کرده‌اند این 64 کتابی که در این مراسم رونمایی می‌شود از استان‌های مختلف کشور است که برخی از آنها دارای ابعاد ملی است.

شایان ذکر است مراسم رونمایی از کتاب‌های 64 کتاب دفاع مقدس به دلیل وزش باد شدید امکان اجرا پیدا نکرد و کلیپی از این کتاب‌ها برای حاضرین به نمایش درآمد.

پیش از سخنان محسن مؤمنی فرمانده سپاه کرمانشاه نیز سخنانی را ایراد کرد.

در این مراسم همچنین از نفرات دوم و سوم ادبیات پایداری حوزه هنری تقدیر به عمل آمد.



|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید